آموزش الگوی هارمونیک پروانه;harmonic pattern;gartley pattern;bat pattern;butterfly pattern;الگوی هارمونیک پروانه ، خفاش ، گارتلی و خرچنگ;آموزش الگوی پروانه ; آموزش الگوی باترفلای

آموزش الگوی هارمونیک پروانه ، خفاش ، خرچنگ و گارتلی

آموزش الگوی هارمونیک پروانه یا باترفلای ، خفاش ، خرچنگ و گارتلی

در این آموزش الگوی هارمونیک پروانه یا باترفلای ، خفاش ، خرچنگ و گارتلی را بررسی خواهیم کرد.

یکی از مهمترین مشکلات تحلیلگران در تشخیص این الگوها ترازهای اصلی می باشد. با توجه به تنوع سطوح و شباهت اعداد به همدیگر اگر به صورت ریشه ای و صحیح آنها را یاد نگیرید قطعا در تشخیص این الگوها دچار مشکل خواهید شد.

در این آموزش به صورت مقایسه ای که بهترین روش شناخته شده است، این الگوها را یاد میگیریم.

harmonic pattern;gartley pattern;bat pattern;butterfly pattern;الگوی هارمونیک پروانه ، خفاش ، گارتلی و خرچنگ;آموزش الگوی پروانه ; آموزش الگوی باترفلای
harmonic pattern;gartley pattern;bat pattern;butterfly pattern;الگوی هارمونیک پروانه ، خفاش ، گارتلی و خرچنگ;آموزش الگوی پروانه ; آموزش الگوی باترفلای

برای یادگیری الگوی هارمونیک پروانه ، خفاش ، خرچنگ و گارتلی ویدیوی زیر را تماشا کنید

آموزش الگوی هارمونیک گارتلی

الگوی گارتلی چیست؟

الگوی گارتلی یک الگوی پیشرفته ی هارمونیک است که بر اساس اعداد و نسبت های فیبوناچی شکل میگیرد و تکمیل آن نشان دهنده ی وجود نظم عالی در قیمت و نسبت های امواج است. این الگو به معامله گران کمک می کند تا نقاط مهم واکنش و برگشت قیمت را شناسایی کنند. الگوی گارتلی متداول ترین الگوی نمودار هارمونیک مورد استفاده است.

نکات مهم الگوی هارمونیک گارتلی

   الگوهای گارتلی رایج ترین الگوی نمودار هارمونیک هستند.
    حد ظرر معاملاتی اغلب در نقطه 0 یا X قرار می گیرد و تنظیم حد سود اغلب در نقطه C تنظیم می شود.
    الگوهای گارتلی باید در ارتباط با سایر اشکال تحلیل تکنیکال که می توانند به عنوان تایید عمل کنند، استفاده شوند.

harmonic pattern;gartley pattern;bat pattern;butterfly pattern;الگوی هارمونیک پروانه ، خفاش ، گارتلی و خرچنگ;آموزش الگوی پروانه ; آموزش الگوی باترفلای

الگوی گارتلی رایج ترین الگوی نمودار هارمونیک است. الگوهای هارمونیک بر این فرض عمل می‌کنند که دنباله‌های فیبوناچی می‌توانند برای ساخت ساختارهای هندسی، مانند شکست‌ها و برگشت‌ها، در قیمت‌ها استفاده شوند. نسبت فیبوناچی در طبیعت بسیار رایج است و در میان تحلیلگران تکنیکال که از ابزارهایی مانند اصلاحات فیبوناچی، فیبو فن‌ها،کلاستر یا خوشه‌ها و مناطق زمانی استفاده می‌کنند، تبدیل به یک منطقه پر پتانسیل برگشت یا پی آر زد – prz شده است.

بسیاری از تحلیلگران تکنیکال از الگوی گارتلی همراه با سایر الگوهای نمودار یا شاخص های فنی استفاده می کنند. به عنوان مثال، این الگو ممکن است تصویری کلی از جایی که قیمت احتمالا در بلندمدت پیش می رود ارائه دهد، در حالی که معامله گران بر اجرای معاملات کوتاه مدت در جهت روند پیش بینی شده تمرکز می کنند. اهداف قیمت شکست و شکست نیز ممکن است به عنوان سطوح حمایت و مقاومت توسط معامله گران استفاده شود.

مزیت اصلی این نوع الگوهای نمودار این است که به جای اینکه فقط به یکی یا دیگری نگاه کنند، بینش خاصی را در مورد زمان و اندازه حرکت قیمت ارائه می دهند. به عبارتی دیگر با تحلیل دقیق زمان و قیمت و اندازه گیری هارمونی و نظم بین آنها می توانند کیفیت یک ساختار را تعیین کنند.

آموزش الگوی هارمونیک پروانه یا باترفلای

آموزش الگوی پروانه

الگوی هارمونیک پروانه با گارتلی متفاوت است، زیرا الگوی هارمونیک باترفلای دارای نقطه D است که فراتر از نقطه X است. به عبارتی دیگر در الگوی هارمونیک پروانه بر خلاف الگوی گارتلی و بت ، نقطه ی D نقطه ی X یا شروع الگو را فتح می کند ( می شکند ).

harmonic pattern;gartley pattern;bat pattern;butterfly pattern;الگوی هارمونیک پروانه ، خفاش ، گارتلی و خرچنگ;آموزش الگوی پروانه ; آموزش الگوی باترفلای
در مثال بالا برای درک بهتر شما ، الگوی هارمونیک پروانه ی نزولی یا Bearish Butterfly را مورد ارزیابی و تجزه تحلیل قرار می دهیم.
در گام نخست قیمت به نقطه ی A کاهش می یابد.
موج صعودی AB یک موج کارکشن یا اصلاحی 0.786 از XA است.
موج BC یک موج اصلاحی 0.382 تا 0.886 نسبت به AB است.
باید بدانیم که موج CD یک موج بازتابی یا اکستنشن از 1.618 تا 2.24 AB است.
موج D پروجکشن یا اکسپنشن در تراز 1.27 موج XA قرار دارد.
D منطقه ای است که باید یک معامله کوتاه مدت را در نظر گرفت. استاپ لاس الگو نیز پس از تایید تریگر های قیمتی قابل شناسایی است.
 متاسفانه با وجود تمام این الگوها، برخی از معامله گران به دنبال هر نسبتی بین اعداد ذکر شده هستند، در حالی که برخی دیگر به دنبال یکی یا دیگری هستند. به عنوان مثال، در بالا ذکر شد که CD یک اکستنشن 1.618 تا 2.24 AB است. برخی از معامله گران فقط به دنبال 1.618 یا 2.24 می گردند و اعداد بین آنها را نادیده می گیرند مگر اینکه به این اعداد خاص نزدیک باشند.
به طور کلی باید بدانیم که چشم پوشی از برخی نا هماهنگی ها و نا ترازی ها صرفا زمانی مجاز است که عوامل و نشانه های تایید کننده ی دیگری وجود داشته باشد.
 
تکنه ی بسیار مهم این است که با توجه به گسترش نقطه ی D ، و فتح نقطه ی X ی اشروع توسط نقطه ی D ریسک معاملاتی الگوی هارمونیک باترفلای و الگوی هارمونیک کرب از دو الگوی گارتلی و بت بیشتر است . پس در این دو الگوی پر ریسک تر بهتر است علاوه بر نشانه های هارمونیک ، به دنبال تایید واگرایی ها و الگوهای کلاسیک نیز باشید.

الگوی هارمونیک خفاش یا بت

الگوی هارمونیک بت در ظاهر شبیه به گارتلی است، اما از نظر اندازه گیری با الگوی گارتلی یکسان نیست و تفاوت واضحی دارد. بسیاری از تحلیلگران به این نکات دقت نمی کنند و خیلی وقت ها در تحلیل صحیح این الگو ها دچار مشکل می شوند. برای یادگیری صحیح و کامل این الگو توصیه میکنم حتما ویدیوی بالا را تماشا نمایید.

harmonic pattern;gartley pattern;bat pattern;butterfly pattern;الگوی هارمونیک پروانه ، خفاش ، گارتلی و خرچنگ;آموزش الگوی پروانه ; آموزش الگوی باترفلای
بررسی بررسی کامل تر بهتر است الگوی هارمونیک خفاش صعودی را با هم بررسی کنیم.
در گام اول یک موج افزایشی XA به وجود می آید.
موج B از 0.38 تا 0.5 از XA را اصلاح می کند.
موج BC از 0.382 تا 0.886 از موج AB را اصلاح می کند.
باید بدانیم موج CD یک اکستنشن یا بازتاب از 1.618 تا 2.618 AB است.
موج D در 0.886 اصلاحی XA است.
نقطه ی D نقطه ی پر پتانسیل برگشت قیمتی است که با سایر المان های تحلیلی باید ترکیب کنید تا بتوانید کیفیت برگشت این نقطه را ارزیابی کنید.

 

الگوی هارمونیک خرچنگ یا کرب

اسکات کارنی الگوی هارمونیک کرب را یکی از دقیق‌ترین الگوهای هارمونیک می‌داند که در محدوده ی پی آر زد PRZ و آنجایی که تراکم اعداد فیبوناچی نشان می‌دهند، معکوس می‌شود.
این الگو شبیه به پروانه است، اما در اندازه گیری متفاوت است. از طرف دیگر در تراز نقطه ی B با دو الگوی خفاش و گارتلی همپوشانی تراز دارد. پس بهتر است که در تحلیل این الگو دقت عمل بیشتری داشته باشید.

در یک الگوی هارمونیک خرچنگ صعودی ، نقطه  B از 0.382 به 0.618 از XA عقب نشینی ( اصلاح قیمتی ) می کند.
موج BC از 0.382 تا 0.886 از AB را اصلاح می کند.
موج CD از 2.618 تا 3.618 AB گسترش می یابد ( منظورمان این است که نقطه ی D در ترازهای 262% الی 362% اکستنشن BC قرار دارد.
نقطه D یک اکستنشن 1.618 از XA است. ( به عبارت دیگر روی XA باید اکستنشن بزنیم )
تجمع ترازهای فیبوناچی مرتبط منطقه ی PRZ را تشکیل می دهند.

 

نکات مهم در تحلیل و شناسایی پی آر زد صحیح


هر الگو یک منطقه معکوس بالقوه (PRZ) و نه لزوماً قیمت دقیق را ارائه می دهد. این به این دلیل است که دو پیش‌بینی مختلف نقطه D را تشکیل می‌دهند. اگر همه سطوح پیش‌بینی‌شده در نزدیکی هم باشند، معامله‌گر می‌تواند موقعیتی را در آن منطقه وارد کند. اگر منطقه تجمع ترازها باز و گسترده است، مانند نمودارهای بلندمدت که سطوح ممکن است 50 واحد قیمتی ، 5 درصد تلرانس، یا بیشتر از هم فاصله داشته باشند، به دنبال تأیید دیگری از حرکت قیمت در جهت مورد انتظار باشید. به عبارت دیگر در صورتی که ترازها ناحیه ی باریکی را شکل نداد، بهتر اسا از سایر پارامترهای تحلیلی برای کاهش خطای تحلیل خود استفاده کنید.

معاملات هارمونیک روشی دقیق و ریاضی برای معامله است، اما برای تسلط بر الگوها به صبر، تمرین و مطالعات فراوان نیاز دارید. اندازه گیری های اولیه فقط شروع تحلیل است. حرکاتی که با اندازه‌گیری‌های الگوی مناسب همسو نیستند، یک الگو را باطل می‌کنند و می‌توانند معامله‌گران را به بیراهه بکشانند.

گارتلی، پروانه، خفاش و خرچنگ الگوهای شناخته شده تری هستند که معامله گران به دنبال آن هستند. به شما توصیه می کنم قبل از یادگیری سایر الگوها ایتدا مفهوم و فلسفه ی این الگو ها را خوب یاد بگیرید ، سپس سایر الگوهای هارمونیک متفرقه را مطالعه کنید.

گام پانزدهم

این ویدیو به زودی بارگذاری خواهد شد

آموزش بورس از مقدماتی

در صورتی که علاقمند به سرمایه گذاری در بورس هستید می توانید از این طریق کد بورسی خود را دریافت کنید

در صورتی که برای ثبت نام کد بورسی نیازمند آموزش هستید این مطلب را مطالعه کنید

0 +
تعداد نفراتی که کد بورسی گرفته اند​

آموزش الگوی هارمونیک پروانه

آموزش الگوی هارمونیک پروانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا