تحلیل تکنیکال مقدماتی ; تحلیل تکنیکال کلاسیک;اصول نظریه ی چارلز داو;اصول مقدماتی و کاربردی تحلیل تکنیکال;اصول اساسی تحلیل تکنیکال جان مورفی;کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی ترجمه کامیار فراهانی

تکنیکال مقدماتی – اصول چارلز داو – بخش اول

اصول اساسی تحلیل تکنیکال مقدماتی - اصول چارلز داو

اصول تکنیکال مقدماتی مبتنی بر اصول چارلز داو است که در این دوره به صورت کامل به توضیح آن می پردازیم، رعایت اصول اساسی تحلیل تکنیکال و توجه کافی به سه اصل چارلز داو به هر نو آموز تحلیل تکنیکال کمک می کند که به درستی آن را بیاموزد و در مسیر تحلیل و ترید کمتر دچار خطا شود، برای تکمیل آموزش نیز باید از کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی ترجمه ی کامیار فراهانی استفاده کنیم.

در گام نخست آموزش باید درک کنیم که در اصول مقدماتی و کاربردی تحلیل تکنیکال کلاسیک مقدماتی چه مطالبی پوشش داده می شود. درک عمیق از اصول نظریه ی چارلز داو به شما کمک می کند که از تردید های بوجود آمده در طول دوره ی آموزش و حتی تحلیل عملیاتی جلوگیری کنید و یا حداقل بدانید که به چه صورت باید با آن مواجه شد. بدین منظور این سه اصل را با هم بررسی میکنیم.

تکنیکال مقدماتی - اصول نظریه ی چارلز داو - همه چیز در قیمت نهفته است

سه اصل نظریه ی داو از اصول مقدماتی و کاربردی تحلیل تکنیکال است. علاوه بر مطالعه ی این بخش به شدت به شما توصیه میکنم به مفهوم این سه اصل عمیقا فکر کنید. چون تفکر عمیق در باره ی این اصول به شما کمک میکنم بتوانید تصویر روشن تری از اصول مقدماتی و کاربردی تحلیل تکنیکال در ذهن خود بسازید.

همه چیز در قیمت نهفته است :

این مفهوم به این معنی است که هر انچه به عنوان متغیر تاثیر گذار شناخته می شود بر قیمت اثر دارد و آن قیمتی که ما در نمودارها به تحلیل ان می پردازیم در واقع تبلوری از همه ی این اتفاقات است. متغیر هایی مثل مباحث و تصمیم گیری های سیاسی ، اقتصادی ، جنگ ، تورم ، عرضه و تقاضا ، رانت و … موجب تمایل به خرید و فروش می شوند و در نهایت قیمت را به وجود می اورند. به همین دلیل وقتی ما تحلیل تکنیکال انجام می دهیم ، عملا معتقد هستیم که همه ی این موارد اثر خود را در قیمت گذاشته اند. از طرفی چون هر کدام از پارامتر ها رفتاری متفاوت دارد ما می توانیم ظاهر این رفتار ها را در نمودار ها ببینیم و با درک تکنیکالی آن به تحلیل بپردازیم.

اصول نظریه ی چارلز داو - قیمت ها دارای روند هستند

 

قیمت ها دارای روند هستند :

این اصل به این مفهوم است که ساختار رفتاری بازار همیشه از یک روتار منظم و روند دار تبعیت می کند. بنابر این و طبق همین اصل ما همواره باید با روند دوست باشیم و با آن نجنگیم.

تاریخ تکرار می شود :

یکی از کلیدی ترین اصول تکنیکال کلاسیک تکرار تاریخ است. در واقع قیمت ها به متغیر های مشابه و در دوره های زمانی مشابه واکنشی تقریبا یکسان نشان می دهند. به همین دلیل می توانیم بگوییم که در تحلیل تکنیکال و حتی بنیادی تاریخ تکرار می شود. دقیقا مثل چرفه ی فصول و یا چرخه ی آب در طبیعت . اما هر میزان تغییر در این متغیر ها می تواند کمی منجر به تغییر نتایج شود . از طرف دیگر تکرار تاریخ لزوما یکسان نیست و می تواند از جنس متفاوتی باشد. مانند

       * تکرار قیمتی و زمانی با اندازه ی برابر
       + تکرار زمانی و قیمتی با اندازه ی نابرابر ( متفاوت و عمدتا با تکیه بر اصول نظم فیبوناچی )
       * زمان برابر و تکرار از نظر زمانی
       + قیمت برابر و تکرار از نظر قیمتی
       * تکرار الگوها در حالت متقارن
       + تکرار متقارن معکوس

 
 

انواع الگوهای تکنیکال

از دیگر اصول اساسی و کاربردی تحلیل تکنیکال مقدماتی شناخت صحیح و عمیق از الگوهای رفتاری قیمت است. در گام بعدی آموزش به طور مفصل به آموزش انواع الگوهای تکنیکال که عمدتا به الگوهای کلاسیک مشهور هستند می پردازم.

 

تحلیل تکنیکال مقدماتی ; تحلیل تکنیکال کلاسیک;اصول نظریه ی چارلز داو;اصول مقدماتی و کاربردی تحلیل تکنیکال;اصول اساسی تحلیل تکنیکال جان مورفی;کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی ترجمه کامیار فراهانی

معرفی الگوهای استراحتی ( ادامه دهنده )

یکی از مهمترین پترن های تکنیکال ، الگوهای استراحتی هستند که خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در این دوره ی آموزشی به طور کامل و تخصصی این الگوهای قدرتمند را آموزش خواهم داد.
 
انواع الگوی ادامه دهنده یا استراحتی مثلث ( مثلث متقارن ، مثلث افزایشی ، مثلث کاهشی ).
الگوی استراحتی یا ادامه دهنده گوه یا کنج.
انواع الگوی ادامه دهنده پرچم ( پرچم اصلاحی ، پرچم خنثی یا مستطیل ).

معرفی الگوهای پایان دهنده

پترن پایان بخش سر و شانه.
پترن پایان دهنده ی کف و سقف دو قلو و کف و سقف سه قلو.
الگوی پایان دهنده کانال و کنج پایان دهنده.

معرفی الگوهای پیشرونده و خاص

انواع پترن های پیشرونده : الگوی کنج ادامه دهنده ( پیشرو ) و  الگوی کانال ادامه دهنده ( پیشرو ).
الگوی کلاسیک کاپ.
معرفی کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی ترجه کامیار فراهانی

یکی از بهترین کتاب ها در این زمینه ، کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی ترجمه ی کامیار فراهانی است. به شما توصیه می کنم این کتاب را حتما تهیه کرده و در آموزش های خود از آن استفاده نمایید. کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی به حدی قدرتمند است که از آن به عنوان انجیل تحلیل تکنیکال کلاسیک یاد می کنند.

تحلیل تکنیکال مقدماتی ; تحلیل تکنیکال کلاسیک;اصول نظریه ی چارلز داو;اصول مقدماتی و کاربردی تحلیل تکنیکال;اصول اساسی تحلیل تکنیکال جان مورفی;کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی ترجمه کامیار فراهانی

در صورتی که علاقمند به سرمایه گذاری در بورس هستید می توانید از این طریق کد بورسی خود را دریافت کنید

آموزش بورس از مقدماتی تا پیشرفته – مقدماتی تا پیشرفته –

در صورتی که برای ثبت نام کد بورسی نیازمند آموزش هستید این مطلب را مطالعه کنید

0 +
تعداد نفراتی که کد بورسی گرفته اند​

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا