آموزش بورس رایگان;الگوی هارمونیک گارتلی صعودی;آموزش بورس از صفر تا صد;آموزش تصویری تحلیل تکنیکال ;فیلم تحلیل تکنیکال;ویدیو تحلیل تکنیکال

الگوی هارمونیک گارتلی صعودی و نزولی ، تارگت الگوی گارتلی

معرفی الگوی هارمونیک گارتلی صعودی و نزولی

الگوی هارمونیک گارتلی صعودی ، الگوی هارمونیک گارتلی نزولی و شناخت دقیق آن از مهمترین مراحل متخصص شدن در تحلیل تکنیکال است،در این مطلب به طور کامل با نکات تحلیلی حرفه ای این الگو آشنا می شویم و پس از آن، تارگت و هدف الگوی گارتلی و همچنین معنی گارتلی را توضیح خواهیم داد.

 

 الگوی گارتلی یکی از پرمعامله‌ترین الگوهای هارمونیک، یک الگوی اصلاحی و ادامه‌دهنده است که زمانی رخ می‌دهد که یک روند قبل از ادامه مسیر اصلی خود، موقتاً جهت خود را معکوس کند. به این دلیل میگوییم الگوی گارتلی اصلاحی است که نقطه ی D نقطه ی X را فتح نمیکند. از دیدگاه دیگر موج AD اصلاح یا کارکشن موج XA است.

این الگو به شما فرصتی کم خطر برای ورود به بازاری می دهد که در آن الگو تکمیل شده و روند قبلی از سر گرفته می شود.با این تعریف می توانیم بگوییم الگوی گارتلی یک الگوی ادامه دهنده است.

مانند بسیاری از الگوهای هارمونیک دیگر ، این الگو نیز یک نسخه صعودی و یک نسخه نزولی وجود دارد.

الگوی هارمونیک گارتلی صعودی یا Bullish Gartley pattern

الگوی هارمونیک گارتلی نزولی یا Bearish Gartley pattern

پترن گارتلی شامل الگوی AB=CD در ساختار خود می باشد، یعنی بسیار مهم است که ابتدا این الگو را مطالعه کرده باشید و به نکات تحلیلی آن مسلط باشید. اگر هنوز این الگو را نمی شناسید می توانید در مطالب پایین ، مباحث مرتبط به آن را مطالعه کنید.

ویدیوی آموزشی الگوی گارتلی نزولی و صعودی

برای آموزش کامل این مبحث به شما توصیه میکنم ویدیوی این آموزش را ببینید
 

الگوی هارمونیک گارتلی صعودی - Bullish Gartley

الگوی هارمونیک گارتلی صعودی; Bullish Gartley pattern

موج A-B

همانطور که در بالا نشان داده شده است، الگوی گارتلی شبیه به الگوی AB=CD به نظر می رسد با این تفاوت که یک پایه اضافی دارد: X-A.

این پایه زمانی شکل می‌گیرد که قیمت از نقطه X به نقطه A به شدت افزایش می‌یابد. این بلندترین پایه الگو است.سپس یک گام اصلاحی را در قالب موج ab شروع می کند.

سپس پایه A-B جهت قیمت را تغییر می دهد و بخشی از مسافتی که توسط پایه X-A طی شده است را اصلاح می کند ( به عقب برمی گردد ). در خالص‌ترین شکل این الگو، یک اصلاح فیبوناچی 61.8 درصدی از پایه X-A ایجاد می‌کند.
الگوی گارتلی شبیه الگوی AB=CD زیگ زاگ به نظر می رسد با این تفاوت که در ابتدا دارای یک پایه اضافی است. سطوح فیبوناچی برای اندازه گیری فاصله این پاها استفاده می شود.

توجه داشته باشید که پایه A-B هرگز نمی تواند فراتر از نقطه X بازگردد – اگر اینطور باشد، الگو دیگر معتبر نیست.

 

موج B-C

در پایه B-C، قیمت دوباره تغییر جهت می‌دهد و به سمت بالا حرکت می‌کند و هر چیزی را از 38.2٪ تا 88.6٪ از مسافت طی شده توسط پایه A-B بازمی‌گرداند. اگر از نقطه A دوباره به سمت بالا حرکت کند، الگو نامعتبر می شود.

 

موج C-D

پایه C-D آخرین و مهمترین قسمت الگو است. همانطور که در مورد الگوی AB=CD شما به دنبال ساختار AB=CD برای تکمیل الگو هستید و به دنبال ورود در نقطه D هستید.

تفاوت هنگام معامله با الگوی گارتلی این است که شما به دنبال این هستید که سفارش خود را در نقطه ای قرار دهید که در آن قسمت C-D به 78.6% برگشتی از پایه X-A دست یافته است. به عبارت دیگر کل موج AD حدود 78% موج XA را اصلاح کرده باشد.اگر سطح 78% شکسته شد و یا قیمت از نقطه X بازگردد، الگو دیگر معتبر نخواهد بود.

نکته: نقطه D همیشه دقیقاً مشابه 78.6% اصلاحی نخواهد بود، اما اگر نقطه D با 78.6% اصلاحی یکسان باشد، به این معنی است که سیگنال ورود قوی تر است. در این ویدیو به طور اختصاصی مواردی را بررسی کرده ایم که از حالت ایده آل فاصله دارند و برای پوشش این ضعف های الگویی از دیگر نکات اطمینان بخش استفاده کرده ایم. به شدت به شما توصیه می کنم که به این نکات توجه زیادی داشته باشید.

در حالت ایده‌آل، نقطه D همچنین باید نمایانگر 127٪ -161.8٪ گسترش یا اکستنشن موج B-C باشد.

الگوی هارمونیک گارتلی نزولی - Bearish Gartley

الگوی هارمونیک گارتلی نزولی دقیقا برعکس الگوی هارمونیک گارتلی صعودی است و صرفا از نظر جهت امواج و تشکیل نقاط سقف و کف با آن متفاوت است.

تارگت الگوی گارتلی

شناسایی تارگت الگوی گارتلی کار سختی نیست ولی نیاز به دقت و رعایت اصول دارد. از طرف دیگر توجه به قدرت گام حرکتی جدید نقشی تعیین کننده در شناسایی سطوح حمایت و مقاومت و میزان قدرت آنها دارد. در پایه ای ترین روش شناسایی تارگت الگوی گارتلی نقطه ی C را به عنوان اولین هدف در نظر می گیریم.
در روش بعدی به طور پیشفرض معتقدیم به دلیل اینکه گام XA یک موج ایمپالس بوده است و گام AD یک گام اصلاحی یا کارکشن در عکس العمل به موج قبل است ، پس انتظار داریم که حداقل به اندازه ی موج XA پیشروی کند. چنانچه چنین چیزی مشهود بود می توان به تئوری های الیوتی نیز توجه بیشتری داشت. چرا که ممکن است یک موج قدرتمند از نوع سوم در جریان باشد.
 
پس قبل از یافتن نقاط هدف الگوی گارتلی باید به ریتم حرکت و قدرت موج جدید توجه داشت. چرا که نقش تعیین کننده ای در شناسایی تارگت الگوی گارتلی دارد.

در نهایت جایی که حد سود خود را با استفاده از این الگو قرار می دهید بسیار ذهنی است و به اهداف معاملاتی شما و همچنین شرایط بازار بستگی دارد.

معنی گارتلی

بارها مشاهده شده که تحلیلگران نو آموز عباراتی مثل معنی گارتلی و یا معنی gartley را مورد جستجو قرار داده اند. اگر به دنبال توضیحی خاص برای معنی گارتلی هستید به نتیجه ی درستی نخواهید رسید. این الگو بر خلاف سه الگوی هارمونیک دیگر مانند الگوی خفاش ، الگوی پروانه و الگوی خرچنگ، که عمدتا نام گذاری جاندار دارند ، بر اساس نام تحلیلگر ابداع کننده ی آن نامگذاری شده است.بنابراین معنی گارتلی یادآور نام مبدع این الگوی هارمونیک است.

این الگو اغلب به عنوان Gartley222 شناخته می شود زیرا H. M. Gartley برای اولین بار آن را در صفحه 222 کتاب خود در سال 1935 Profits In The Stock توضیح داد. پس معنی گارتلی برگرفته از نام ابداع کننده ی آن است.

آموزش بورس از مقدماتی

در صورتی که علاقمند به سرمایه گذاری در بورس هستید می توانید از این طریق کد بورسی خود را دریافت کنید

آموزش بورس از مقدماتی تا پیشرفته – مقدماتی تا پیشرفته –

در صورتی که برای ثبت نام کد بورسی نیازمند آموزش هستید این مطلب را مطالعه کنید

0 +
تعداد نفراتی که کد بورسی گرفته اند​

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا